Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ha tavasz, akkor csíráztassunk!

2015.03.15

Egy kedves ismerősömtől, Bodnár Máriától kaptam ezt a kis írást. Nagyon örülök, hogy újra felhívta a figyelmemet erre a hihetelenül egyszerű egészségvédelemre:)!
Használd Te is kedvedre! 

Ebben a tél végi vitaminhiányos időszakban szeretném felhívni a figyelmeteket az otthoni csíráztatás lehetőségére. Kevés anyagi befektetéssel és egy kis idő ráfordítással értékes vitaminokhoz és enzimekhez juthatunk hozzá. A csírák magas tápértékű, teljes egészében emészthető élelmiszerek, amelyek azonnali energiát biztosítanak szervezetünk számára. Rendszeres fogyasztásukkal hozzájárulhatunk egészségünk fenntartásához. 
A lucernát a legegyszerűbb csíráztatni,és az íze is jó. Egy éjszakára beáztatjuk a kimondottan csíráztatásra árusított magokat, majd csíráztató edénybe tesszük, és naponta kétszer vízzel átmossuk. 4-5 nap múlva "arathatjuk" is az ízletes csírákat. A lucernának az íze a nagyon zsenge zöldborsóéra emlékeztet. Mi főleg a reggeli vajas pirítóshoz szeretjük, vastagon megszórjuk csírával, és ezáltal biztosítjuk is a szervezetünk számára fontos tápanyagokat. Szoktam még retket és mustármagot is csíráztatni, ezek a magvak azonban elég érzékenyek, könnyen bepenészesednek. az ízük is elég erős, de keverve lucernacsírával tovább színesítik táplálkozásunkat.
És a teljesség igénye nélkül a lucernacsíra hatásai:
A-, C-, B-, B12-, D-, E- és a K-vitamint tartalmaz, mégpedig elég komoly mennyiségben, ezen felül sok vas, kálcium, a foszfor, L-borostyánkősav és a magnézium található benne. Ennek megfelelően ez a magcsíra is szívbarát, és az érrendszeri betegségekben szenvedőknek is segítséget nyújt. Csökkenti a vérzéseket és megelőzi a vérrögök kialakulását (K-vitamin tartalmával), a csíra rostja lelöki a koleszterin-lerakódásokat az erek faláról, szaponintartalma feloldja azt. Magas klorofill-tartalma miatt a szív és érrendszeri betegségben szenvedőknek különösen ajánlott. A mellrák megelőzésében szinte verhetetlen, mivel növényi hormonjai hasonlatosak az ösztrogénhez, valamint elviselhetővé teszi a változókor (klimax) kellemetlen tüneteit. A lucerna csírában található ásványi sók lúgosítják a vért, rostjai oldják a lerakódott koleszterint. Vastagbélgyulladásban szenvedők gyógytápláléka, roboráló hatású. Magas a proteintartalma, 8 emésztő enzim is található benne. A lucernacsíra a szoptatós anyáknál segíti a tejelválasztást, és a kötőszövetek rugalmasságát is javíthatja. A fogyókúrázók egyik őrangyala, specialitása: az L borostyánkősav, amely a kötőszövetek rugalmasságáért felelős fogyókúra esetén, de hólyag- és veseelégtelenség, idegrendszeri problémák, hajhullás és asztma, légzőszervi 
problémák, csont- és fogproblémák esetén is érdemes érdemes beépíteni az étrendbe.

Anyagi ráfordítás: 4 részes csíráztató edény: 1200 FT, 1 csomag lucernamag, amely kb egy téli időszakra elég is: 700 Ft

Mária Bodnár fényképe.
Mária Bodnár fényképe.

 

Ha a pirítósra egy kis Tengeri alga fűszer, vagy Nahrinos fokhagyma fűszer is kerül a csírához, igazán felejthetetlen reggeli kerekedik belőle!                                              

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.